Co to jest link building i jak wykonywać...
Posiadanie własnej strony www reklamującej konkretny biznes to połowa sukcesu. Ważna jest właściwa reklama oraz zdobyie wysokiej pozycji w rezultatach wyszukiwania Google. Dzięki temu strona będzie popularna i zyska sporo odwiedzających, a to przełoży się na rezultaty finansowe reklamowanej firmy.
Bardzo istotny wpływ na ranking serwisu w wyszukiwarce ma link building czyli proces zdobywania linków prowadzących z zewnętrznych witryn. Im lepsza pozycja strony promującej, tym wyższa jest wartość odnośnika w oczach robota Google. Należy więc zadbać o skuteczne, regularne budowanie bazy linków oraz o pozyskiwanie linków naturalnych (pojawiają się, gdy użytkownicy samodzielnie polecają daną witrynę oraz umieszczają jej adres w różnych miejscach).
Jakie są najbardziej powszechne źródła odnośników - sklep seo?
Odnośniki można uzyskiwać na wiele różnych sposobów. Należy korzystać z kilku źródeł, ale jednocześnie pamiętać o zachowaniu umiaru. Zbyt duża ilość zdobytych linków w krótkim czasie oznacza dla Google coś podejrzanego i witryna może zostać ukarana spadkiem w rankingu. Należy zwrócić uwagę na kilka skutecznych sposobów uzyskiwania linków.
Katalogi serwisów www
Katalogi to nic innego jak witryny zawierające odnośniki oraz opisy witryn. Są one właściwie pogrupowane i podzielone na kategorie. Dzięki temu nie tylko algorytm Google, ale również żywy użytkownik będzie w stanie znaleźć strony powiązane z specyficzną tematyką, konkretnymi produktami, itp.
Odpowiedzi na blogach oraz forach
Inną metodą uzyskiwania odnośników jest publikowanie wysokiej jakości, przydatnych odpowiedzi na pytania albo komentarzy na różnych forach internetowych albo blogach. Co prawda większość linków to tak zwane linki „nofollow”, które nie zapewniają wartości pozycjonującej, ale przy ich pomocy można tworzyć wizerunek firmy jako specjalisty oraz zapewnić naturalny ruch na stronie, który z perspektywy robota Google jest oceniany dobrze.
Sponsorowane wpisy oraz treści w serwisach branżowych
Osoby posiadające wyższy budżet mają możliwość zapłacenia za treści sponsorowane oraz gościnne wpisy w serwisach branżowych, które mają dobrą pozycję w Google. Wysoka wartość materiału w połączeniu z linkiem kierującym z takiej witryny sprawi, że Google będzie spoglądać przychylnym okiem na promowany serwis.
W jaki sposób poszukiwać miejsca do udostępnienia odnośnika?
Dobrze jest użyć wyszukiwarki Google. Trzeba dodać hasło kluczowe, aby otrzymać listę witryn, które są skutecznie wypozycjonowane dla danej frazy. Należy dodawać odnośniki do stron, które znajdują się na pierwszych 4-5 stronach rezultatów wyszukiwania. Witryny znajdujące się niżej w rankingu zapewniają linki niskiej jakości lub kompletnie bezwartościowe. Odnośniki można dodawać w komentarzach czy też można umówić się na artykuł gościnny w zamian za pieniądze, wykonanie jakiejś usługi lub w zamian za wpis gościnny na naszej witrynie. Opcji jest bardzo wiele i warto z nich korzystać. Pozyskiwanie linków pozwoli nie tylko na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ale również umożliwi wygenerowanie większego ruchu naturalnego i sprawi, że reklamodawca zyska większą sławę w sieci. To z kolei zagwarantuje o wiele lepsze zainteresowanie ofertą.
Dodaj komentarz